Sunday 19 April 2015

Tempat-tempat pelancongan di Sabah.. Part2

jom datang Sabah..... Sabah bagus bah.. ok bha klu kau...heheh

1. Tanjung Aru beach:
Tanjung Aru, kk
Tanjung aru beach yang terletak d kota kinabalu merupakan sebuah pantai yang menjadi kunjungan keluarga untuk melakukan aktiviti berkelah. tempat ini juga menjadi tarikan ramai pelancong kerana kecantikan pantainya. Di waktu petang para pengunjung berpeluang untuk menyaksikan sendiri matahari terbenam.

2.  Muzium Sabah:
muzium Sabah
Muzium Negeri Sabah ini terletak di sembulan Kota Kinabalu. Di sini tersimpannya semua barang artifak, gambaran sabah suatu ketika dahulu dan sebagainya. Struktur bangunan yang unik juga mebuatkan muzium ini bertambah menarik.

3. 
sepilok, Sandakan
Sepilok merupakan pusat pemuliharaan orang hutan. Tempat ini diwujudkan adalah bertujuan untuk pemuliharaan haiwan ini daripada pupus. Pengunjung berpeluang menyaksikan orang hutan dan juga berpeluang untuk mengambil gambar bersama orang-orang hutan.. ;)

4. Simpang mengayau
simpang mengayau, Kudat
Simpang mengayau merupakan sebuah tempat yang kenali penghujung bagi negeri di bawah bayu ini. Suasanya yang berangin dan cantik memanggil pelancong untuk melawat tempat ini. Di sini juga tempat untuk mengunjung melihat matahari terbenam dengan lebih jelas daripada tempat-tempat lain..
MY FAVORITE PLACE....^^









No comments:

Post a Comment